Follow
Alexa von Hagen
Alexa von Hagen
Verified email at em.uni-frankfurt.de
Title
Cited by
Cited by
Year
The practices of psychologists working in schools during COVID-19: A multi-country investigation.
A Reupert, GE Schaffer, A Von Hagen, KA Allen, E Berger, G Büttner, ...
School Psychology 37 (2), 190, 2022
392022
Revisión sistemática sobre intervenciones en alfabetización temprana: implicancias para intervenir en español
A Balbi, A Von Hagen, A Cuadro, C Ruiz
Revista Latinoamericana de Psicología 50 (1), 31-48, 2018
132018
Precursores de la competencia lectora inicial en escolares hispanoparlantes de nivel socioeconómico vulnerable
A Balbi, A von-Hagen, C Ruiz, A Cuadro
Psykhe (Santiago) 29 (1), 1-15, 2020
122020
Foreign language attainment of children/adolescents with poor literacy skills: A systematic review and meta-analysis
A von Hagen, S Kohnen, N Stadie
Educational psychology review 33 (2), 459-488, 2021
82021
Propiedades psicométricas de una prueba experimental de dictado de palabras para la evaluación de la ortografía en escolares uruguayos.
A Cuadro, D Costa Ball, AL Palombo, A von Hagen
Ciencias Psicológicas 7 (1), 57-66, 2013
82013
Diferencias procedimentales en el cálculo de la prevalencia del retraso lector en escolares hispanoparlantes
A Cuadro, A von Hagen, DC Ball
Studies in Psychology= Estudios de Psicología 38 (1), 169-197, 2017
72017
Evaluación de la eficacia ortográfica: Manual Técnico del Test de Eficacia Ortográfica (TEO)
A Cuadro, AL Palombo, D Costa, A von Hagen
Montevideo: Grupo Magro Editores-Universidad Católica del Uruguay, 2014
72014
Measurement of the effects of school psychological services: A scoping review
B Müller, A Von Hagen, N Vannini, G Büttner
Frontiers in psychology 12, 606228, 2021
62021
Evaluación de la eficacia de cálculo matemático: Manual Técnico del Test de Eficacia de Cálculo Matemático (TECA)
V Singer, A Cuadro, D Costa, A Von Hagen
Montevideo: Grupo Magro Ediciones, 2014
62014
Efficacy of remote as compared to in-person school psychological services: A rapid systematic evidence review
A von Hagen, B Müller, A Sedlak, G Bachmann, J Herbert, G Büttner
Journal of Educational and Psychological Consultation 32 (2), 210-238, 2022
5*2022
Predictive validity of the structured assessment of violence risk in youth (SAVRY) on the recidivism of juvenile offenders: a systematic review
L Barboni, A von Hagen, S Piñeyro, I Senabre
Psychology, Crime & Law, 1-27, 2023
32023
Prácticas basadas en evidencia en educación
A Hagen, A Balbi
Universidad Católica del Uruguay, 2021
32021
Efficacy of an evidence-based literacy intervention for Spanish speaking struggling readers from vulnerable socio-economic status
A Balbi, A von Hagen, JE Jimenez, A Cuadro
Universidad de Almería, 2020
32020
Construcción y validez de la Batería Neuropsicológica Digital Infantil (BANEDI)
A Hagen, S Berta, S Morel, R Perrier, ME Brenlla, D Arca
32020
La construcción de hechos numéricos básicos: incidencia del sexo, curso y nivel socioeconómico del alumno
A von Hagen, A Cuadro, V Giloca
Ciencias Psicológicas 11 (1), 67-76, 2017
32017
Individual differences in foreign language attainment of children with poor literacy skills
A Von Hagen
Macquarie University, 2022
22022
Intervenciones basadas en la evidencia en cuatro componentes claves en alfabetización
A Balbi, A Hagen, A Cuadro
Prácticas de Intervención en Alfabetización Multicomponencial, 3-60, 2021
12021
Teleconsultation compared to in-person school psychological services: A rapid systematic evidence review
A von Hagen, B Müller, A Sedlak, G Bachmann, J Herbert, G Büttner
OSF, 2020
12020
Perceived Learning by Teachers who Participate in an Online Professional Development on Literacy
A Balbi, M Bonilla, C Techera, S Berrutti, A von Hagen
Universidad Católica del Uruguay, 2024
2024
Scope of School Psychological Practice in Germany: Part 1
A von Hagen, B Müller, N Vannini, N Rublevskis, M Schaaf, S Jeck, ...
Canadian Journal of School Psychology, 08295735231226195, 2024
2024
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20