Follow
Amalia Casas-Mas
Title
Cited by
Cited by
Year
¿Cómo se utilizan las partituras en la enseñanza y el aprendizaje de la música?
JI Casas, A. y Pozo
Cultura y Educación. Tema Monográfico: El aprendizaje y la enseñanza de la …, 2008
61*2008
The influence of music learning cultures on the construction of teaching-learning conceptions
A Casas-Mas, JI Pozo, I Montero
British Journal of Music Education 31 (3), 319-342, 2014
582014
Culturas del aprendizaje musical: Concepciones, procesos y prácticas de aprendizaje en clásico, flamenco y jazz
A Casas-Mas
Universidad Autónoma de Madrid, 2013
37*2013
Musical learning and teaching conceptions as sociocultural productions in classical, flamenco, and jazz cultures
A Casas-Mas, JI Pozo, N Scheuer
Journal of Cross-Cultural Psychology 46 (9), 1191-1225, 2015
342015
Teaching and learning musical instruments through ICT: The impact of the COVID-19 pandemic lockdown.
L Pozo, J.I., Pérez Echeverría, M.-P., Casas-Mas, A., López-Íñiguez, G ...
Heliyon, 2022
282022
Las Culturas de la Educación Musical: Aprendiendo a Interpretar un Instrumento.
JI Torrado, J. A., Casas, A., y Pozo
Estudios de Psicología 26 (2), 259-269, 2005
282005
Function of private singing in instrumental music learning: A multiple case study of self-regulation and embodiment
A Casas-Mas, G López-Íñiguez, JI Pozo, I Montero
Musicae Scientiae 23 (4), 442-464, 2019
272019
Choral conductors to stage! What kind of learning do they claim to promote during choir rehearsal?
M Corbalán, MP Pérez-Echeverría, JI Pozo, A Casas-Mas
International Journal of Music Education 37 (1), 91-106, 2019
232019
Developing an Approach to the Flamenco Learning-Teaching Culture: An Innovative (Traditional) Learning
A Casas-Mas
Traditional Musics in the Modern World: Transmission, Evolution, and …, 2018
21*2018
Discourse on practice of a semi-professional jazz guitarist: A case study of constructive musical learning
A Casas-Mas, I Montero, JI Pozo
Discourse on practice of a semi-professional Jazz guitarist: A case study of …, 2015
192015
Por qué enseñar música no es suficiente: educación musical y su red nomológica
BF Morante, AC Mas
Revista Internacional de Educación Musical 7 (1), 3-13, 2019
172019
La cultura del pueblo gitano en el currículo de la educación obligatoria, a través de su presencia, ausencia y percepción en los libros de texto.
JA García Fernández, I Moreno Herrero, R García Medina, ...
MINISTERIO DE EDUCACIÓN, CULTURA Y DEPORTE. Secretaría de Estado de …, 2017
152017
El discurso sobre la práctica de un guitarrista de jazz semi-profesional: Estudio de caso de aprendizaje musical constructivo
A Casas-Mas, I Montero, JI Pozo
IASPM Journal 5 (1), 54-80, 2015
132015
Mediaciones instrumentales entre distintas culturas de aprendizaje musical
A CASAS‐MAS
Mediaciones Sociales 15, 151‐167, 2016
102016
Patterns of variation in sociomusical identity of school-goers in a condition of social vulnerability and musical gaps in their education
R Angel-Alvarado, A Casas-Mas, G López-Íñiguez, L Johnson
Music Education Research 25 (1), 74-87, 2023
72023
Learning Outside the Music Classroom: From Informal to Formal Learning as Musical Learning Cultures
A Casas-Mas
Pozo, J.I., Pérez Echeverría, M.P., López-Íñiguez, G., Torrado, J.A. (eds …, 2022
72022
Re-lecturas sobre Wundt y Seashore y nacimiento de AEPMIM
B Fernández Morante, A Casas Más
Epistemus 4, 2016
72016
Musical learning cultures: learning conceptions, processes and practices in Classical, Flamenco and Jazz
A Casas-Mas
PhD diss, 2013
72013
¿ Como se utilizan las partituras en la enseñanza y el aprendizaje de la música
A Casas, JI Pozo
Cultura y Educación 20 (1), 49-62, 2008
72008
SAPEA: A system for the analysis of instrumental learning and teaching practices
JI Pozo, MP Pérez Echeverría, G López-Íñiguez, A Casas-Mas
Learning and teaching in the music studio: a student-centred approach, 141-178, 2022
52022
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20