Cognitive research and mathematics education—How can basic research reach the classroom? H Simplicio, H Gasteiger, BV Dorneles, KR Grimes, VG Haase, C Ruiz, ... Frontiers in Psychology 11, 773, 2020 | 20 | 2020 |
Revisión sistemática sobre intervenciones en alfabetización temprana: implicancias para intervenir en español A Balbi, A von Hagen, A Cuadro, C Ruiz Revista latinoamericana de psicología 50 (1), 31-48, 2018 | 13 | 2018 |
Precursores de la Competencia Lectora Inicial en Escolares Hispanoparlantes de Nivel Socioeconómico Vulnerable A Balbi, A von-Hagen, C Ruiz, A Cuadro Psykhe (Santiago) 29 (1), 1-15, 2020 | 12 | 2020 |
¿ Hay diferencias en la habilidad del docente para identificar dificultades en cálculo y en lectura? A Balbi, C Ruiz, P García Neuropsicología Latinoamericana 9 (1), 2017 | 9 | 2017 |
The effects of teaching mental calculation in the development of mathematical abilities C Ruiz, A Balbi The Journal of Educational Research 112 (3), 315-326, 2019 | 8 | 2019 |
Mathematics learning and its difficulties: The cases of Chile and Uruguay C Rodríguez, A Cuadro, C Ruiz International Handbook of Mathematical Learning Difficulties: From the …, 2019 | 4 | 2019 |
Las habilidades lingüísticas y el sistema numérico aproximado en la eficacia del cálculo aritmético V Singer, C Ruiz, A Cuadro Bordón. Revista de pedagogía 70 (3), 185-197, 2018 | 3 | 2018 |
Pre-registered protocol for “Which Domain-Specific Skills at the Beginning of Formal Schooling Best Predict Later Mathematical Achievement? A Systematic Review and Meta-Analysis” C Ruiz, S Kohnen, A von Hagen, FY Kwok, R Bull | | |